Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

FUNSTAR SLOVAKIA s.r.o.

 

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
  2. OBJEDNÁVANIE
  3. CENY
  4. PLATOBNÉ PODMIENKY
  5. DODACIE PODMIENKY
  6. DORUČENIE TOVARU
  7. ZÁRUKY A VYTKNUTIE VÁD TOVARU
  8. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY A VRÁTENIE TOVARU
  9. ZNÍŽENIE CENY TOVARU A PREDAJNÉ AKCIE
  10. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
  11. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
  12. KONTAKTNÉ ÚDAJE
  13. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

 1.1.  Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej  podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

 

1.2. Obchodníkom je FUNSTAR SLOVAKIA s.r.o., Tovarnícka 959/14, 955 01 Topoľčany, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Oddiel: Sro, Vložka č.: 40734/N. Sídlo: Tovarnícka 959/14, 955 01 Topoľčany, SR, IČO: 50311638, DIČ: SK2120265807, IČ DPH: SK2120265807, za spoločnosť koná Mgr. Branislav Hermann, konateľ  (ďalej ako „obchodník“ alebo aj ako „predávajúci“)

 

1.3. Obchodník je prevádzkovateľom internetového e-shopu www.funstar.sk. (online rozhranie). Obchodník pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Prostriedok online komunikácie obchodníka je e-mail: obchod@funstar.sk

 

1.4. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom. Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je kúpna zmluva uzatvorená medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec.

 

1.5 Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného obchodníkom na internetovej stránke obchodníka www.funstar.sk (ďalej len "tovar") uzavretá spôsobom podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok.

 

1.6 Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je zmluva uzatvorená medzi obchodníkom a spotrebiteľom ako kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného obchodníkom na internetovej stránke obchodníka www.funstar.sk 

 

1.7. Zmluvou uzatvorenou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a  spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu. V prípade zmluvy uzatvorenej na diaľku s kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, platia o spôsobe uzatvorenia zmluvy primerane ustanovenia tohto bodu.

 

1.8. Kupujúcim je spotrebiteľ alebo právnická osoba, ktorá kontaktuje obchodníka s úmyslom kúpy tovaru, ktorý obchodník ponúka. Tovar je možné objednať nasledujúcimi spôsobmi: ústne (osobne v predajni), písomne (e-mailom), v internetovom e-shope. Lehota, na ktorú je možné zmluvu na kúpu tovaru uzavrieť je 24 mesiacov.

 

1.9 Kupujúcim je aj spotrebiteľ alebo právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ, ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje obchodníka s požiadavkou, aby jej obchodník zaobstaral tovar, ktorý nemá zaradený v ponuke, s úmyslom kúpy tohto tovaru. Pri registrácii kupujúceho, ktorým je právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ je kupujúci povinný uviesť pridelené IČO a v prípade, že je pridelené aj DIČ a IČ DPH.

 

1.10 Používaním web-stránok internetového e-shopu obchodníka a potvrdením objednávky dáva kupujúci súhlas s týmito Obchodnými podmienkami.

 

  1. OBJEDNÁVANIE

 2.1. Tovar môže kupujúci objednávať nasledovne:
a) prostredníctvom nákupného košíka na web-stránkach www.funstar.sk
b) e-mailom
c) osobne na adrese obchodníka.

 

2.2. Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu.

 

2.3. Odoslanú objednávku potvrdí obchodník počas pracovných dní do 24 hodín e-mailom a zároveň oznámi kupujúcemu dostupnosť a termín dodania tovaru. Všetky potvrdené objednávky sú záväzné. Potvrdením objednávky obchodníkom vznikla medzi obchodníkom a kupujúcim záväzná zmluva s povinnosťou platby kupujúceho. Akákoľvek zmena objednávky po uzavretí zmluvy je možná len so súhlasom obchodníka alebo podľa podmienok uvedených v týchto všeobecných obchodných podmienkach.

 

2.4. Obchodník sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa objednávky.

 

2.5. Obchodník má právo odmietnuť alebo zrušiť objednávku v prípade, ak nie je možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí. Obchodník má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim (napr. chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť).

 

  1. CENY

 3.1. Predajnou cenou sa rozumie konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu podľa aktuálneho cenníka obchodníka alebo podľa osobitnej dohody obchodníka a kupujúceho..

 

3.2. Obchodník je platcom DPH, všetky predajné ceny sú uvedené s DPH.

 

3.3. K predajnej cene tovaru (objednávky) bude pripočítaná cena za službu "doprava kuriérskou spoločnosťou" a platbu tovaru, a to podľa spôsobu doručenia a platby, ktoré si kupujúci vyberie. Pokiaľ sa obchodník a kupujúci nedohodnú inak, balné je súčasťou predajnej ceny.

 

3.4. Kupujúci je povinný uhradiť predajnú cenu tovaru v lehote splatnosti. V prípade, že cena tovaru nie je uhradená včas, obchodník jej oprávnený odoprieť dodanie tovaru alebo od zmluvy odstúpiť.

 

  1. PLATOBNÉ PODMIENKY

4.1. Platiť za tovar môže kupujúci ihneď po vytvorení objednávky a to cez "Google Pay", alebo "Online platobnou kartou" - okamžitá platba cez platobnú bránu. 

 

4.2. Platiť za tovar môže kupujúci prevodom na účet obchodníka na základe proforma (zálohovej) faktúry, ktorá je posielaná na registrovaný e-mail zákazníkovi. Na základe odoslanej objednávky vystaví obchodník proforma (zálohovú) faktúru, ktorú pošle emailom, až po potvrdení prijatej objednávky (táto je vygenerovaná a odoslaná automaticky). Túto platbu môže kupujúci uskutočniť nasledovne:

  1. a) prevodným príkazom zo svojho účtu,
    b) priamym vkladom v hotovosti na účet obchodníka,
    c) poštovou poukážkou na pošte,
    d) v hotovosti na adrese obchodníka,
  2. e) platobnou kartou na predajniach obchodníka.

4.2. V prípade osobného odberu tovaru na adrese obchodníka je možné objednať tovar aj v hodnote nad 330,- EUR.

 

4.3. Platba na dobierku je možná len do výšky objednávky 500.- EUR a obchodník si účtuje poplatok za dobierku vo výške 1,00.- EUR.

 

4.4. Obchodník pri platbe prevodným príkazom z účtu, prípadne priamym vkladom na účet predajcu, alebo poštovou poukážkou sa Vaše náklady na doručenie znížia o hodnotu dobierky. Podrobné pokyny sú uvedené v časti Doručenie tovaru.

 

4.5. Za doručenie objednaného tovaru obchodník účtuje prepravné náklady vo výške:
- 4,00 EUR pri zaslaní kuriérnou službou bez dobierky (platba vopred) do hmotnosti 5kg.
- 5,00 EUR pri zaslaní kuriérnou službou bez dobierky (platba vopred) do hmotnosti 10kg.
- pri zaslaní objednaného tovaru na dobierku si obchodník účtuje poplatok 1,00 EUR za službu "dobierka".
- DORUČENIE ZDARMA: Len v prípade aktuálnej akcie sa náklady na poštovné a dobierku neúčtujú. Zľava sa nevzťahuje na stoly, roboty, ohrádky a tovar podliehajúci osobitnému režimu prepravy (napr. hmotnosť nad 10kg). Uvedená zľava na "doručenie zdarma" sa nezobrazí po automatickom vygenerovaní objednávky, ale až po spracovaní objednávky a zaslaní faktúry obchodníkom na e-mail zákazníka. Uvedená akcia sa vzťahuje iba pre koncového zákazníka.

 

4.6. Platba je možná len v mene EURO.

 

4.7. Daňový doklad (faktúru) posiela obchodník kupujúcemu elektronickou formou, do registrovaného e-mailu zákazníkom. V balíku spolu s tovarom dostanete faktúru len na vyžiadanie - uveďte prosím do poznámky k objednávke.

 

  1. DODACIE PODMIENKY

5.1. Ponuka tovaru uvádzaná na stránkach obchodníka nepredstavuje aktuálny stav zásob, ale sortiment, ktorý ponúkajú jednotliví distribútori, pričom len časť tovaru je držaná na sklade.

 

5.2. Obchodník dodá kupujúcemu tovar bez zbytočného odkladu najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy. Štandardná dodacia lehota na tovar v ponuke obchodníka je do 1-3 pracovných dní (po potvrdení objednávky), pokiaľ je žiadaný tovar na sklade. V prípade, že sa musí objednať z centrálneho skladu v zahraničí, sa dodacia lehota môže predĺžiť až na 14 dní, pokiaľ sa nejedná o tovar z Ázie (tu je dodacia lehota individuálna podľa aktuálnych zásob a dodacích podmienok dodávateľa). O dodacej lehote a termíne dodania bude obchodník kupujúceho informovať pri potvrdení objednávky e-mailom, v administrácii e-shopu - zákaznická sekcia, alebo po telefonickom dohovore. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, a to do 2-3 pracovných dní od potvrdenia objednávky v prípade, že tovar je aktuálne na sklade.

 

5.3. Tovar, ktorý je na sklade obchodníka, bude vyexpedovaný okamžite po potvrdení objednávky pri platbe na dobierku. Pri ostatných druhoch platby sa tovar expeduje ihneď po uhradení proforma (zálohovej) faktúry kupujúcim.

5.4. Súčasťou dodávky nie je inštalácia a rozloženie tovaru (napr. stolnotenisové roboty, stoly a príslušenstvo).

 

  1. DORUČENIE TOVARU

6.1. Predaj a doručenie tovaru je obmedzené na územie SR. Pre informácie o možnosti doručenia do zahraničia kontaktujte obchodníka e-mailom.

 

6.2. Obchodník zabezpečuje dopravu tovaru spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z ponúkaných možností v objednávke:
a) kuriérskou službou v nasledovný pracovný deň, ak je požadovaný tovar na sklade a po splnení podmienok v bode o mieste odberu,
b) osobný odber tovaru na adrese predajne obchodníka:

Tovarnícka 3977 (za budovou Carbon Fitness doprava do dvora), 955 01 Topoľčany.

 

6.3. Pri objednávkach tovaru s hmotnosťou nad 10 kg (napr. stolnotenisových stolov a iný nadrozmerný tovar, resp. tovar s vyššou hmotnosťou) je cena za dopravu prekalkulovaná podľa hmotnosti a aktuálnych cien doručovateľských - kuriérskych služieb.

 

6.4. Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.

 

6.5. Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky.

 

6.6. V prípade doručenia tovaru kuriérom je tovar poistený v plnej výške a v prípade potreby prepravovaný s označením „Krehký“.

 

6.7. Pokiaľ si kupujúci nevyžiada zaslať faktúru spolu s tovarom, dodá obchodník kupujúcemu faktúru (daňový doklad) elektronicky. Tento slúži aj ako dodací list, návod na použitie a obsluhu.

 

6.8. Za tovar zodpovedá obchodník až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim od doby, kedy tento písomne potvrdí prevzatie tovaru.

 

6.9. Obchodník nenesie zodpovednosť za prípadné nedodanie tovaru kupujúcemu, ku ktorému došlo vinou výrobcu alebo distribútora v dôsledku akéhokoľvek obmedzenia, zrušenia distribučných práv alebo iných nepredvídateľných prekážok. V takomto prípade Vám obchodník túto skutočnosť oznámi a kupujúcemu vráti peniaze v plnej výške.

 

6.10. Kupujúci je povinný vykonať dôsledne kontrolu prevzatého tovaru. Pri prevzatí je kupujúci povinný prekontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený (kartón, obálka) nie je poškodený, natrhnutý, prípadne nevykazuje známky otvorenia. Kupujúci je teda povinný pri preberaní tovaru od kuriérskej spoločnosti pristupovať zodpovedne a tovar ihneď vizuálne ihneď skontrolovať. V prípade poškodenia obalu má možnosť odmietnuť prevzatie tovaru. V prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu či akéhokoľvek podozrenia, že by obsah zásielky mohol byť poškodený, má kupujúci právo tovar neprevziať. V prípade prevzatia zásielky s poškodeným alebo porušeným obalom, prípadne ak je evidentné poškodenie aj samotného tovaru, je kupujúci oprávnený situáciu riešiť priamo s kuriérom na mieste samom, a to zápisom o škode. Kupujúci berie na vedomie, že prevzatím zásielky preberá zodpovednosť za tovar. Obchodník preto odporúča kupujúcemu vždy zásielku vizuálne skontrolovať a urobiť prípadnú fotodokumentáciu poškodeného tovaru z dôvodu realizácie možných budúcich nárokov kupujúceho týkajúcich sa uplatňovania vád tovaru.

 

6.11. Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania.

 

  1. ZÁRUKY A VYTKNUTIE VÁD TOVARU

7.1. Tovar v ponuke obchodníka je nakúpený od autorizovaných distribútorov jednotlivých značiek a je určený pre slovenský trh.

 

7.2. Súčasťou týchto Všeobecných obchodných podmienok je aj Reklamačný poriadok obchodníka, ktorý je platný  pre spotrebiteľa, teda pre fyzické osoby, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti. Na právne vzťahy neupravené týmto reklamačným poriadkom sa aplikujú všeobecné právne predpisy najmä zákona č.  40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v platnom znení a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

 

Reklamačný poriadok

7.3. Predmet reklamačného poriadku

Reklamačný poriadok upravuje práva spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného v predajniach obchodníka alebo zakúpeného prostredníctvom online obchodu.

 

7.4. Právo zákazníka na vytknutie vady

Zákazník má právo vytknúť vadu/vady, ktoré má zakúpený tovar, a to v rámci zákonnej záručnej doby stanovenej v Občianskom zákonníku, ak nie je na tovar poskytovaná dlhšia záručná doba (vytknutie vady ďalej v tomto Reklamačnom poriadku ako „reklamácia“).

Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim, t.j. tovar musí mať požadovanú, resp. právnymi predpismi stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť a musí byť bez vád, t.j. musí zodpovedať záväzným technickým normám.

Obchodník nezodpovedá za vady:

  1. a) ktoré zákazník spôsobil sám; svojím konaním, nekonaním alebo opomenutím;
  2. b) o ktorých zákazník pri prevzatí tovaru vedel; resp. bol na vadu výslovne upozornený;
  3. c) ktorých reklamácia odporuje povahe tovaru aj jeho životnosti;
  4. d) pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru;
  5. e) ktoré sú spôsobené bežným opotrebením tovaru pri bežnom používaní;
  6. f) ktoré vznikli jeho nesprávnym či nadmerným používaním, nesprávnou údržbou, používaním v rozpore s jeho účelom, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, z ktorého je tovar vyrobený, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru;
  7. g) ak prišlo k porušeniu ochrannej plomby na tovare;
  8. h) spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na/do tovaru alebo jeho súčasti, vrátane neodbornej montáže;
  9. i) uplatnené u obchodníka po uplynutí záručnej doby alebo lehoty na použitie, ak je táto dlhšia ako záručná doba;
  10. j) ktoré vznikli v dôsledku montáže dodatočne montovaného príslušenstva a doplnkov, ako aj demontáže akéhokoľvek príslušenstva či súčasti výrobku;
  11. k) ktoré vznikli z dôvodov vyššej moci, najmä pôsobením prírodných javov a vonkajším prostredím (napr. krupobitím, záplavami a pod.).

 

7.5. Lehoty na uplatnenie reklamácie

Záručná doba je v súlade s ustanovením § 619 Občianskeho zákonníka, t.j. záručná doba v trvaní 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, alebo záručná doba uvedená v záručnom liste, ak je dlhšia ako zákonná záručná doba alebo je uvedená vo Všeobecných obchodných podmienkach obchodníka. 

Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník vydá kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

 

7.6. Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie

Reklamácia musí byť uplatnená u obchodníka, u ktorého bol tovar kúpený.

V záujme urýchlenia reklamačného procesu a vybavenia reklamácie je možné uplatniť reklamáciu na emaili obchodníka: obchod@funstar.sk Reklamáciu je taktiež možno uplatniť štandardným spôsobom v predajni obchodníka.

Pri uplatnení reklamácie zákazník predloží okrem reklamovaného výrobku tiež (i) originál alebo kópiu dokladu o nákupe výrobku v predajni obchodníka, príp. iným hodnoverným spôsobom preukáže, že tovar zakúpil v predajniach obchodníka alebo (ii) faktúru alebo zjednodušený daňový doklad v prípade tovaru zakúpeného v online obchode alebo a ak bol zákazníkovi pri kúpe výrobku vystavený záručný list, predloží tiež tento záručný list. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby zákazník predložil kompletný tovar so všetkými dokladmi a súčasťami k nemu prináležiacimi a aby predložený tovar bol čistý a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.

O uplatnení reklamácie (t. j. o vytknutí vady) vystaví obchodník zákazníkovi bezodkladne  písomné potvrdenie, v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nevie ovplyvniť.

Ak k prevzatiu tovaru predávajúcim od obchodníka dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie zákazníkom, tak lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie zo strany predávajúceho.

 

7.7. Vybavenie reklamácie

Za vybavenie reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Obchodník spotrebiteľovi vydá o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nevie ovplyvniť. Ak obchodník zodpovednosť za vady odmietne, dôvody odmietnutia kupujúcemu písomne oznámi.

Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na splnenie záväzku, ak

  1. a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,
  2. b) obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 OZ,
  3. c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 OZ,
  4. d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  5. e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  6. f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

 

     8. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY  A VRÁTENIE TOVARU

8.1. V prípade zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru, a to aj bez  uvedenia dôvodu. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy predtým ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

 

8.2. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní od uzatvorenia zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Kupujúci môže objednávku zrušiť v Zákazníckej sekcii na tomto odkaze: https://www.funstar.sk/prehlad-objednavok/stavvobjednavky alebo e-mailom. Po overení splnenia podmienok zrušenia objednávky potvrdí obchodník kupujúcemu storno objednávky e-mailom. V prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, obchodník zašle peniaze späť na bankový účet kupujúceho, alebo ich odošle na adresu poštovou poukážkou.

 

8.3. Kupujúci je povinný tovar vrátiť odoslaním tovaru na adresu obchodníka: FUNSTAR SLOVAKIA s.r.o. – BUTTERFLY Centrum, Tovarnícka 9, 955 01 Topoľčany, (tovar odoslaný na dobierku nebude obchodníkom prevzatý, ale naopak bude kupujúcemu vrátený na jeho náklady späť). V prípade, že kupujúci využije právo na vrátenie tovaru, musí byť tovar mechanicky, ani inak nepoškodený.

 

8.4. Obchodník tovar prekontroluje a preskúša. Pokiaľ bol tovar vrátený nepoškodený mechanicky, alebo nesprávnym používaním, vráti obchodník kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu tovaru v lehote do 14 dní od odstúpenia kupujúceho od zmluvy, a to buď odoslaním zaplatenej sumy poštovou poukážkou na adresu kupujúceho, alebo prevodom na účet kupujúceho. Pokiaľ by bol vrátený tovar akokoľvek mechanicky poškodený, či poškodený nesprávnym používaním spotrebiteľa,  predávajúci je oprávnený domáhať sa zodpovednosti za vzniknutú škodu na súde. To neplatí ak bol tovar vrátený z dôvodu, že mal vady, na ktoré sa vzťahuje záruka. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný za zaistenie povahy, funkčnosti a vlastností tovaru.

 

8.5. Pri porušení podmienok pre odstúpenie od zmluvy alebo riadneho vrátenia tovaru je obchodník oprávnený uplatniť si u kupujúceho náhradu škodu, ktorá mu tým vznikla podľa príslušných právnych predpisov.

 

8.6. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia odstúpenia od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzatvorenou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

 

8.7. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj emailovým zaslaním formulára na odstúpenia od zmluvy uzatvorenej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorého vzor je neoddeliteľnou súčasťou týchto obchodných podmienok. Prílohou k týmto Všeobecným obchodným podmienkam je aj poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.

 

8.8. Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy, ak tovar bol vyrobený na mieru.

 

8.9. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak v dôsledku technických problémov je nesprávne uvedená predajná cena tovaru, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na účet určený kupujúcim.

 

8.10. V prípade zakúpenia tovaru priamo na predajnom mieste obchodníka môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy v lehote 1 mesiaca od zakúpenia tovaru bez udania dôvodu za predpokladu, že predloží originál alebo kópiu dokladu o nákupe tovaru, príp. iným hodnoverným spôsobom preukáže, že tovar zakúpil v predajni obchodníka a tento tovar vráti v pôvodnom (neporušenom a nepoužitom) stave a originálnom obale, vrátane príručiek a ostatného príslušenstva. 

 

8.11. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby za tovar predtým ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

 

8.12. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade.

 

  1. ZNÍŽENIE CENY TOVARU A PREDAJNÉ AKCIE

9.1. Kupujúci berie na vedomie, že pri akciovom a výpredajovom tovare už nemusia byť dostupné všetky modely a veľkosti. Z uvedeného dôvodu je potrebné pred objednaním tovaru vopred kontaktovať obchodníka. Náklady na prepravu, doručenie a platbu  nie sú súčasťou predajnej ceny akciového a výpredajového tovaru.

 

9.2. Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru. Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar:

  1. a) v období 30 dní pred znížením ceny tovaru alebo
  2. b) od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny.

 

9.3. Obchodník môže pri postupnom znižovaní ceny tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu tovaru pôvodnú cenu tovaru pred prvým znížením ceny tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania tovaru.

 

  1. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

10.1. Za účelom realizácie Zmluvy bude obchodník spracúvať nevyhnutne potrebné osobné údaje kupujúceho v súlade s vnútroštátnymi právnymi predpismi o ochrane osobných údajov, najmä v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a NARIADENÍM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (GDPR) a to v rozsahu a spôsobom uvedeným v Prehlásení o ochrane osobných údajov.

 

  1. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

11.1. Pokiaľ kupujúci (spotrebiteľ) nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, alebo sa domnieva, že zo strany obchodníka došlo k porušeniu jeho práv, môže obchodníka požiadať o nápravu. Ak obchodník odpovie na žiadosť zákazníka zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, môže sa kupujúci (spotrebiteľ)  v tejto záležitosti obrátiť s návrhom na alternatívne riešenie sporov na príslušný subjekt, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Odkaz na platformu pre riešenie sporov on-line http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

11.2. Bližšie informácie nájdete:

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=1038083406347308897

http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

 

  1. KONTAKTNÉ ÚDAJE

 12.1. Orgán vykonávajúci dohľad je Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, PO BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1, Slovenská republika

 

12.2. Kontaktnou osobou obchodníka, u ktorej môže spotrebiteľ uplatniť práva o zodpovednosti za vady produkty, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet je Mgr. Branislav Hermann, telefón: 0915330066, E-mail: hermann@funstar.sk

 

12.3. Kontaktnou adresou obchodníka, a to aj pre účely uvedené v bode 12.2, je FUNSTAR SLOVAKIA s.r.o., Tovarnícka 959/14, 955 01 Topoľčany a súčasne adresou elektronickej pošty obchodníka je E-mail: obchod@funstar.sk

 

  1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

13.1. Právne vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom sa riadia ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok.

 

13.2. Na právne vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Na právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom alebo neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami ako aj neupravené zákonom č. 108/2024 sa primerane vzťahujú ustanovenia všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.

 

13.3. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovom sídle obchodníka. Obchodník si vyhradzuje kedykoľvek právo na úpravu a zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok.

 

13.4. Všetky prílohy k týmto všeobecným obchodným podmienkam tvoria jej neoddeliteľnú súčasť.

 

Prílohy:

Príloha č. 1/ Protokol o vytknutí vady

Príloha č. 2/ Formulár na odstúpenie zmluvy na diaľku

Príloha č. 3/ Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

Príloha č. 4/ Vyhlásenie o ochrane osobných údajov

 

 

V Topoľčanoch 27.11.2024

 

 

 

Príloha č. 4/ Vyhlásenie o ochrane osobných údajov

k všeobecným obchodným podmienkam FUNSTAR SLOVAKIA s.r.o.

 

Osobné údaje a iné dôverné informácie kupujúceho, poskytnutého obchodníkovi prostredníctvom objednávkového formulára, alebo iným spôsobom, slúžia výlučne pre poskytnutie konkrétnej služby a nebudú ďalej poskytované tretím osobám. Obchodník bude tieto informácie využívať len pre svoju potrebu.

V súlade s platnou legislatívou týkajúcou sa spracovania osobných údajov, zakúpením tovaru u obchodníka poskytuje kupujúci súhlas na spracovanie nasledujúcich osobných údajov v tejto obsahovej štruktúre.

  1. Kto je správca vašich osobných údajov? 
  2. Aké vaše osobné údaje spracúvame? 
  3. Z akých zdrojov osobné údaje pochádzajú? 
  4. Na aké účely ste poskytli svoj súhlas? 
  5. Ako dlho budeme spracúvať vaše osobné údaje? 
  6. Kto môže mať prístup k vašim osobným údajom? 
  7. Aké sú vaše práva pri spracúvaní osobných údajov? 
  8. Ako môžete odvolať súhlas so spracúvaním osobných údajov? 

 

  1. Kto je správca vašich osobných údajov?

Správca osobných údajov je spoločnosť, ktorá určuje účel a prostriedky spracovávania osobných údajov. Na marketingové účely je správca vašich osobných údajov spoločnosť: FUNSTAR SLOVAKIA s.r.o.

 

  1. Aké vaše osobné údaje spracúvame?

Na marketingové účely spracúvame nasledujúce kategórie osobných údajov, ktoré nám pomáhajú určiť ponuku produktov a služieb, ktorá by sa vám mohla páčiť a riešiť vaše potreby.

- Základné identifikačne údaje – meno a priezvisko, resp. obchodné meno alebo názov, dátum narodenia, adresa bydliska, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH.

- Kontaktné údaje – telefónne číslo, e-mailová adresa.

- Informácie o využití produktov a služieb – aké služby ste u nás mali v minulosti, informácie o využívaní internetovej zákazníckej zóny. Na základe týchto údajov vám vieme odporúčať vhodné produkty a služby.

- Informácie zo záznamov telefonických hovorov alebo iných interakcií s vami, napríklad pomocou e-mailu, chatu, SMS správ.

 

  1. Z akých zdrojov osobné údaje pochádzajú?

Osobné údaje uvedené v predchádzajúcom bode získavame priamo od vás. Tieto osobné údaje uvádzate v zmluve, prípadne ste ich uviedli na ďalších dokumentoch.

Osobné údaje môžu tiež pochádzať z verejne dostupných zdrojov, registrov a evidencií, napríklad z obchodného registra. Vaše osobné údaje tiež môžu pochádzať od tretích osôb, ktoré sú s nimi oprávnené zaobchádzať.

 

  1. Na aké účely ste poskytli svoj súhlas?

Súhlas ste poskytli na marketingové účely, ktoré zahŕňajú nasledujúce činnosti:

- ponuka produktov a služieb. Ponuky vám na základe vášho súhlasu môžeme poskytovať elektronickou formou, najmä formou e-mailových správ alebo správ posielaných na mobilné zariadenia cez telefónne číslo, prostredníctvom webovej klientskej zóny, písomnou formou alebo formou telefonického hovoru,

-  automatizované spracúvanie osobných údajov s cieľom prispôsobiť obchodnú ponuku vašim individuálnym potrebám,

- prieskumy trhu a prieskumy spokojnosti zákazníkov s využívanými produktmi a službami.

Súhlas poskytnutý na marketingové účely je dobrovoľný. Je však nevyhnutný na to, aby sme vám mohli posielať individuálne ponuky produktov a služieb a našich obchodných partnerov. Bez takto poskytnutého súhlasu vám individuálne ponuky produktov a služieb nemôžeme poskytovať.

 

  1. Ako dlho budeme spracúvať vaše osobné údaje?

Súhlas ste udelili spoločnosti na obdobie trvania zmluvného vzťahu a na nasledujúcich 5 rokov od ukončenia takéhoto zmluvného vzťahu alebo do momentu, keď váš súhlas odvoláte.

Ak nie ste, ani sa nestanete klientom spoločnosti, váš súhlas bude v platnosti 5 rokov od udelenia alebo do momentu, keď ho odvoláte.

Po uplynutí príslušného času budú vaše osobné údaje vymazané, ale iba v rozsahu a na účely, pre ktoré podľa právnych predpisov nie je potrebný súhlas.

 

  1. Kto môže mať prístup k vašim osobným údajom?

Na spracúvanie údajov na marketingové účely môže mať k vašim údajom prístup aj ďalšie subjekty, ktoré spracúvajú osobné údaje ako tzv. sprostredkovatelia, ktorých úlohou je poskytovať služby spoločnosti. Napríklad to môžu byť externé spoločnosti, ktoré spravujú naše systémy alebo iné služby zabezpečujúce riadny chod spoločnosti a spracúvanie osobných údajov na marketingové účely. S uvedenými sprostredkovateľmi máme uzatvorenú zmluvu o spracúvaní osobných údajov, na základe čoho sú tiež povinní dodržiavať striktné pravidlá ochrany osobných údajov.

 

  1. Aké sú vaše práva pri spracúvaní osobných údajov?

Riadne spracúvanie vašich osobných údajov je pre spoločnosti v Slovenskej republike dôležité a ich ochrana je úplnou samozrejmosťou. Pri spracúvaní osobných údajov môžete uplatniť nasledujúce práva:

Informácie o spracúvaní vašich osobných údajov

Informácie zahŕňajú hlavne: identifikáciu a kontaktné údaje správcu, jeho zástupcu a prípadne aj zodpovednej osoby, účely spracúvania, kategórie dotknutých osobných údajov, príjemcu alebo kategórie príjemcov osobných údajov, informácie o prenose osobných údajov do tretích krajín, obdobie uchovávania osobných údajov, oprávnených správcov, zoznam vašich práv, možnosť obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov, zdroj spracovávaných osobných údajov, informácie o tom, či a ako dochádza k automatizovanému rozhodovaniu a profilovaniu.

Právo na prístup k osobným údajom

Máte právo na potvrdenie toho, či osobné údaje sú alebo nie sú spracúvané a ak áno, máte prístup k informáciám o spracúvaní, kategóriách dotknutých osobných údajov, príjemcoch alebo kategóriách príjemcov, období uchovávania osobných údajov, ako aj právo na informácie o vašich právach, o práve podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov, informácie o zdroji osobných údajov, informácie o tom, či dochádza k automatizovanému rozhodnutiu a profilovaniu, informácie a záruky v prípade prenosu osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie. Máte právo na poskytnutie kópií spracúvaných osobných údajov.

Právo na opravu

Spracúvame vaše neaktuálne alebo nepresné osobné údaje? Zmenili ste, napríklad, adresu bydliska? Prosím, informujte nás o tom a my osobné údaje opravíme.

Právo na výmaz (právo byť zabudnutý)

 

V niektorých zákonom stanovených prípadoch sme povinní vaše osobné údaje na váš pokyn vymazať. Každá takáto žiadosť však podlieha individuálnemu hodnoteniu, pretože aj obchodník má povinnosť alebo oprávnený záujem ponechať si osobné údaje.

 

Právo na obmedzenie spracovania

Ak si želáte, aby sa vaše osobné údaje spracúvali výhradne na najnutnejšie zákonné účely alebo si želáte osobné údaje blokovať.

Právo na prenositeľnosť údajov

Ak si želáte, aby sme poskytli vaše osobné údaje inej spoločnosti, odovzdáme vaše osobné údaje v zodpovedajúcom formáte vami určenému subjektu, ak nám v tom nebudú brániť žiadne zákonné alebo iné významné prekážky.

Právo uplatniť námietku a automatizované individuálne rozhodovanie

Ak zistíte alebo sa domnievate, že osobné údaje spracúvame v rozpore s ochranou vášho súkromného a osobného života alebo v rozpore s právnymi predpismi, spojte sa s nami a požiadajte nás o vysvetlenie alebo odstránenie nevhodného stavu. Námietku môžete tiež uplatniť aj priamo proti automatizovanému rozhodovaniu a profilovaniu.

Právo podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov

S vaším podnetom alebo sťažnosťou ohľadom spracúvania osobných údajov sa môžete kedykoľvek obrátiť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky so sídlom na adrese Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27.

Kde môžete práva uplatniť a sú tieto práva spoplatnené?

Jednotlivé práva môžete uplatniť v spoločnosti, a to telefonicky na linke: 0915 330 066 poslaním e-mailu na adresu: hermann@funstar.sk alebo písomnou žiadosťou zaslanou do sídla spoločnosti alebo na korešpondenčnú adresu: Tovarnícka 959/14, 955 01 Topoľčany

Všetky informácie a vyjadrenia k právam, ktoré uplatníte, poskytujeme bezplatne.

Za aký čas môžete očakávať odpoveď od spoločnosti?

Vyjadrenia a prípadné informácie o prijatých opatreniach vám poskytneme čo najskôr, najneskôr však do jedného mesiaca. V prípade potreby a s ohľadom na zložitosť a počet žiadostí môžeme túto lehotu predĺžiť na dva mesiace. O predĺžení, vrátane uvedenia dôvodov, vás budeme informovať.

 

  1. Ako môžete odvolať súhlas so spracúvaním osobných údajov?

Súhlas so spracúvaním osobných údajov je založený na princípe dobrovoľnosti. To znamená, že ho môžete kedykoľvek odvolať. Nechcete ďalej dostávať ponuky produktov a služieb? Je nám to ľúto, ale vaše rozhodnutie úplne rešpektujeme.

Čo má odvolanie súhlasu obsahovať?

- Kto odvolanie podáva. Uveďte, prosím, vaše meno a priezvisko, adresu bydliska a dátum narodenia, aby sme vás vedeli identifikovať.

- Komu odvolanie podávate. Odvolanie môžete adresovať všetkým pobočkám, alebo, ak chcete zachovať posielanie ponúk vybraných pobočiek, uveďte iba tie, ktorým chcete alebo nechcete povoliť, aby vás ďalej kontaktovali.

- Informáciu, že si neželáte, aby sme spracúvali vaše osobné údaje. Ak by ste chceli dostávať iba vybrané ponuky, uveďte, prosím, o aké ponuky ide, aby sme vám mohli vyhovieť.

- Váš vlastnoručný podpis.

Akým spôsobom môžem odvolanie poslať?

- Odvolanie súhlasu so spracúvaním osobných údajov na marketingové účely je možné poslať  v písomnej podobe, a to preto, aby sme mali o vašom odvolaní riadny záznam. Odvolanie nezabudnite podpísať.

- Písomným vyhlásením poslaným do sídla alebo na korešpondenčnú adresu spoločnosti.

- Písomným vyhlásením podaným v ktorejkoľvek pobočke. Aktuálny zoznam pobočiek nájdete tu:

BUTTERFLY Centrum - Tovarnícka 9, 955 01 Topoľčany.